Karaca Göletin de Yeşil Deniz

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotolar için GALERİ tıklayın.

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (1)

Tempolu yürüyüşlerimize hızımızı kesmeden devam ediyoruz. Bu hafta sonu rotamızı Ankara’nın sıcaklarından kaçabileceğimiz yeşilin her tonunu görebileceğimiz Arkut dağına çeviriyoruz.

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (11)

Gerede – Mengen arasında uzanan Arkut Dağı, Batı Karadeniz iklimin en güzel renklerini yürüyüşümüz sırasında görme fırsatı sunuyor bizlere. Urumşah yaylası yakınlarında başlayan yürüyüşümüz yeşil dere yataklarından geçerek Hızar deresi boyunca devam ediyor. Karaca göletin yakınlarında Hızar deresinde verdiğimiz mola da hafif çişeleyen yağmur eşliğinde ve derenin sesi eşliğinde yemeğimizi yiyoruz.

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (84)

Mola ardı Karaca göleti istikametinde orman içi patikadan tırmanışa başlıyoruz. Karaca göleti hafta sonu nedeniyle piknikçilerin çokça ziyaret ettiği bir yer olduğu için göleti görüp yolumuza devam ediyoruz.

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (77)

Önümüzde bizleri bekleyen orman içi dik patikalar var. Tırmanışın bittiği 1820m’ler civarında Orman işletmenin eski kulubesin de verdiğimiz manzara seyir molasından sonra harika bir katır yolu ile ulaşıyoruz Sungurlar yaylasına. 17.5km lik oldukça keyifli orman içi parkurlar içeren yürüyüşümüzde rengarenk bir çok çiçek ve yeşilin her tonunu görme şansı bulduk.

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (68)

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (99)

İşte yürüyüşümüzden bir kaç güzel kare. İyi seyirler, kalın sağlıcakla Dumanica:)

Arzu.&DeryaDUMAN PHoToGRAPHY2018© (88)

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotolar için GALERİ tıklayın.

Karaca Göletin de Yeşil Deniz” üzerine bir yorum

1. Tanrı dünyadaki bütün canlı ve cansız sandıklarımızı milyarlarca kurulmuş ve çalışan saat gibi bir ahenkle (ezeli ahenk)yarattı.insanlık tarihi gelişimle yaratılanları kullandı kendine yararlı bazan da yararsız eşyalar yaptı. yaratılmış nesnelerden yeniden yapılan bu eşyalar evler arabalar bizi pek çok kaideye uymaya zorladı ve öteden gelen daha az norma uyma mecburiyetlerimizi çok artırdı ve bizler adeta boğdu.İşte biz yeniden birazcık eski halımızi bu yürüyüşlerde buluyoruz .Yürüdüğümüz yerlerde tanrı tarafından ezeli ahenkle yaratılmış ağaçlar otlar çiçekler kuşlarla sularla derelerle yeniden dostluk kuruyoruz. Yaşadığımızı yeniden hissediyoruz.yani ezeli ahengi yeniden keşfe çıkıyoruz.Ezeli ahengi bozulmuş şehirden binalardan görüntülerden kaçıyoruz.Nefes alarak var olduğumuzu yaşadığımızı tespit ediyoruz.İşte sizlerde bu hizmetlerle bizleri bu ahengi yeniden yaşamamıza katkı veriyorsunuz.Doğaya saygı, sizlere de teşekkürler.