2018 İznik Orhangazi Ultra Maratonu

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotolar için GALERİ tıklayın.

Benim için 2018 yılının ilk uzun patika koşusu olması açısından önemsediğim ve bu sene 4. Kez katılacağım İznik ultra maratonu vakti yeniden geldi çattı. Bu Sene Raidlight Türkiye sporcusu olarak katılacağım Lavaredo Ultra Trail 120K ve UTMB’nin CCC (101km) ayağı öncesi antrenman amaçlı koşacağım yarışlardan bir tanesi de İznik Ultra 90K.

3 senedir büyük bir keyif ile koştuğum bu parkurda bu sene de yine aynı keyfi alarak koşacak olmanın  tatlı heyecanı ile cuma sabahı erkenden çıkıyoruz Ankara’dan yola. Sevgili eşim Arzu ve Ankyra takım sporcumuz Güller ile eski Ankara – İstanbul yolu ( İpek yolunu) kullanarak ulaşıyoruz İznik’e.

Kamp öncesi İznik’e gelir gelmez kayıt masasına uğrayıp çok geç olmadan gerekli malzeme kontrollerini yapıp yarış numaramızı alıyoruz. Her sene olduğu gibi dikkatli bir şekilde yarışmada kullanılması zorunlu ekipmanlar gözden geçiriliyor görevli arkadaşlarımız tarafından.

Malzeme kontrolünden geçip göğüs numaramızı aldıktan sonra fuar alanını ziyaret ediyoruz. Öncelikle Raidlight Türkiye sporcusu olarak Raidlight standında satış yapan arkadaşlarımıza selam veriyoruz. Bu arada standa malzeme almak isteyen arkadaşlarımıza kullanmış olduğumuz ekipmanlar hakkında bilgiler veriyoruz. Yarışmaya gelen bir çok koşucu dost ile aynı ortamda olmanın verdiği mutluluk, sohbet havasında bir süre devam ediyor. Fazla geç olmadan yarın için hazırlıklarımızı yapmak üzere fuar alanından ayrılıyoruz yarışmacı dostlarımıza başarılar dileyip.

P_20180422_095608_vHDR_On

Bu sene de her sene olduğu gibi çadırda kalmak üzere Ankara’dan gelen takım arkadaşlarımız ile Nüshetiye köyünde ki Ali ve Ceren arkadaşlarımızın zeytinliğine ulaşıyoruz. Özellikle son senelerde katıldığım tüm patika yarışlarında çoğunlukla Arzu ile çadırda doğa ile iç içe konaklamayı tercih ediyoruz. Hem ekonomik açıdan konaklama maliyetlerini sıfırlamış oluyoruz hem de doğanın dinlendirici etkilerini yarış öncesi doyasıya bedenimizde hissediyoruz. Bu sene çadırımızı 350m rakımlı zeytin ağaçları içinde, İznik Gölü manzaralı harika bir yere kurup İznik’in o muhteşem havasını solumaya başlıyoruz.

P_20180420_194905_vHDR_On

Kamp alanı yarışma başlangıç noktasına 7km uzaklıkta Nüzhetiye köyü sınırları içinde harika bir zeytinlik. Çadırımızı zeytin ağaçları altına kurup bahçenin sahibi Ali ve Kızı Mercan ile bağ evine geçiyoruz. Ankara’dan gelirken çadırda yeme içme için her türlü hazırlığımızı yapmış olsakta sevgili Ali akşam yemeği için bizleri evine davet ediyor. Bizde bu nazik daveti kabul ediyoruz. Akşam yemeği hazırlıkları İznik gölünün o muhteşem manzarası eşliğinde keyif ile devam ediyor. Keyifle yenen yemek ardı devam eden keyifli bir sohbet, derken yatma zamanı geliyor. Saat 22.00 da çadırımıza geçip yarış için son hazırlıkları yapıyoruz. Yarış için gerekli zorunlu malzemeleri ve yarış boyunca tüketeceğim jelleri çantama ve kıyafetlerime yerleştiriyorum. Bu sene geçen senelerde yarış öncesi yaptığım ayaklarımı ipek bant ile sarma  işlemini yapmıyorum. Keza aralık ayından buyana sürekli asfalt ve patikalarda koşmanın ayaklarımın patlamasını önlemek adına fayda sağlayıp sağlayamacağını bu antrenman yarışı ile göreceğim.

Saat 06:15 dingin bir şekilde kalkıyoruz. Hızlı bir şekilde çadır içinde hazırlıklarımızı tamamlayıp, fazla ağır olmayan sade bir kahvaltı yapıp, aracımız ile İznik merkeze doğru yola koyuluyoruz. Son servisin saat 7:30 da kalkıyor olması nedeniyle elimizi çabuk tutmamız gerekiyor.

İznik’e uğramadan önce Sevgili İnci ve Soner çiftinin evine giderek Arzu’nun gün boyu kullanacağı bisikleti alıyoruz. Bu arada lafı gelmişken Sevgili eşim Arzu bu sene istasyonlara bisiklet ile ulaşıp yol boyu hem beni hem de koşucu dostları fotoğraflamaya çalışacak. Oldukça zorlu bir görev onu bekliyor. Bakalım hangi istasyonlarda karşılaşabileceğiz.

7:30 servisi ile Orhangazi’ye 40 dakikalık bir yolculuk ile ulaşıyoruz. Start noktası yakınlarında ki spor salonunda sporcu dostlar ile yeniden bir araya geliyoruz. Herkes bu yarış için iyi hazırlanmış görünüyor. Start noktasında bu sene acele etmeden çıkış yapacağım için gerilerde kendime bir yer ediniyorum. Hedefim Sölöz’e kadar 5:15 pacelerde ilerlemek.

Saat 9:00 ve start veriliyor. Sakin bir tempo ile grubun ortasında yarışa başlıyorum. İşte beklenen an geldi. Her zaman söylerim “ yarışma başlar ve biter, asıl olan yarışma öncesi harcadığın emek” bakalım geçen zamanda harcadığımız emekler bu yarışta bize nasıl geri dönecek.

Benim için sakin başlayan yarışmada Sölöz’e kadar tempomu hiç bozmadan devam ediyorum. Kendimi oldukça iyi hissederek yarışa başlamak yarışın sonunda bir avantaj olarak geri dönecek mi göreceğiz.

İlk istasyon Sölöz’e yaklaşırken sol ayaktaki 2. parmağında yine sıkıntılı bir durum hissetmeye başlamam biraz canımı sıksa da bu durumu kafa takmadan Sölöz’e doğru yoluma devam ediyorum. Yarışın henüz başlangıcı olduğu için 90K koşan sporcularla bir önde bir arkada yola devam ediyor olmak parkurda yolu bulmamı kolaylaştırıyor.  15.km dere geçişinde bu sene sol ayakkabımı çıkartarak dereden sekerek geçiyorum. Böylece ayağımı da biraz serinletip ayakkabılarımı ıslatmadan yoluma devam etme şansım oluyor. Her sene mutlaka kullandığım tozluğumu bu sene takmadım. Dolayısı ile ayakkabımı çıkarıp giymem de çok kolay oldu. Fazla zaman kaybetmeden Aysen ile birlikte dere geçişini tamamladık. Bir ara önde giderken 16.km de dalıp yine yolu şaşırsak ta Aysen’in uyarısı ve Benimde hatamı farketmem nedeniyle geri dönerek yola devam ettik. Bu arada aynı yerde geçen sene de önümde giden bir koşucuyu takip edip hata yapmıştım. Neyse ki hatamı saatte yüklü rota sayesinde gelen uyarı mesajı ile hemen düzeltmek şansına sahip oldum.

Sölöz’e 1:41:16 lık süre 20. olarak  oldukça rahat bir şekilde ulaşıyorum. Bu arada istasyonda yeme içmeden çok sol ayağımın 2. parmağında oluşan kanlı su toplama ile uğraşmak zorunda kalıyorum. Çantamda taşıdığım yara bantlarını bulmakta oldukça sıkıntı çekiyorum. Bulduğum bantların bir kısmı da özelliğini kaybettiği için parmağımı korumaya alabilmek için epey vakit kaybetmem gerekiyor. İstasyondan çıkışım epey geç oluyor ama parmağımı koruma altına alarak en azından yarışın kalan 70km si boyunca belki de çıkabilecek daha büyük bir problemi önlemiş oluyorum. Bu konuda senelerin tecrübesi koşucu dostlara tavsiyem kesinlikle koşu sırasında vücudunuzun herhangi bir yerinde yaşadığınız sorunu fazla zaman geçmeden müdahale etmeniz yönünde olacaktır. Ayağınıza giren taşı çıkartmak için bir sonra ki istasyonu beklememeniz ya da ayağınıza vuran ayakkabı için uygun noktayı bantlamak için zamanında müdahale, kesinlikle ne kadar erken o kadar iyi.

Sölöz’e kadar sırtımda taşıdığım batonlarımın yarışmanın bundan sonraki kısmında artık Beni taşıma zamanı geldiği için çantamdan çıkartıp yoluma batonlarım ile devam ediyorum. Keza Sölöz’e kadar ki 19km lik kısımda nerdeyse hiç tırmanış olmaması, yarışmanın en hızlı koşulan kısmı olması nedeniyle batonları çantada taşımak kesinlikle doğru bir tercih olacak.

Sölöz’den sonra Narlıca köyüne kadar yarışmanın artık doğa ile iç içe olan Benim de en sevdiğim orman içi patikalar başlıyor. Güzel olduğu kadar bir o kadar da tırmanışın olduğu bu patikada Narlıca’ya ulaşıncaya kadar 886m ye yaklaşan bir irtifa kazanıyor olmanız koşu temponuzun epeyce düşmesine neden oluyor. Bir de üzerine havanın da iyice ısınmaya başlaması tuz biber ekiyor. Bu sene hava geçen senelere göre oldukça sıcak. Neyse ki kafamda baf, gözümde gözlüğüm güneşten korunmak için önemli 2 ekipman. Bu konuda da tavsiyem her koşuda mutlaka kafanızda Güneş ışınlarının UV etkisinden koruyacak bir şapka ya da Baf, gözünüz de UV süzücülü iyi bir güneş gözlüğü olması. Deneyin ve farkı görün. Enerjinizi daha uzun süre koruyup daha geç yorulacağınızı garanti ederim.

Patika koşularında her zaman ki tırmanış konusundaki rahatlığımı bu sene iniş konusunda da göstermek adına Narlıca’ya batonlarımı da kullanarak oldukça rahat bir şekilde oldukça tempolu bir şekilde koşarak ulaşıyorum. Her patika yarışında özellikle sert inişlerde ayaklarım patladığı için geçen yarışlarda çok sıkıntı çekmişliğim vardı. Bu sene ayaklarımı sürekli asfalt ve zorlu patikalarda koşarak biraz daha güçlendirdiğimi düşünüyorum. Doğrusu Sölöz’de ki çorap değişikliği ve parmağıma uyguladığım tedavi etkilerini Narlıcaya geldiğimde göstermişti.

Günün saati 12:30’u gösterirken Narlıca istasyonuna Sevgili Eşim Arzu ile ele ele 6. olarak ulaşıyorum. Sölöz’den Narlıcaya kadar olan etapta tamda istediğim gibi fazla zorlanmadan önümde koşan 14 sporcuyu geride bırakarak ulaşmış olmak istasyona ulaştığımda aldığım güzel  haber oluyor Benim için. Bu arada Arzu’nun bisiklet ile Sölöz’de zeytinliklerin içinde çamura batarak çok zor ilerlediğini öğreniyorum onun için ancak 2. İstasyon Narlıca’da bir araya gelebiliyoruz. Onun ile istasyona el ele ulaşmak motivasyonumu arttırıyor. Ayrıca istasyonun girişinde Sevgili Aykut’un koşucuları karşılaması ayrıca motive edici oluyor Benim için. Kısa bir süre içinde mataramı doldurup, yiyeceklerin tadına bakarak istasyondan ayrılıyorum.

Yarışmanın 3. kısmında yine, bizi 570m tırmanış 500m inişi ile 8.5K lık zorlu patikalar bekliyor. Geçen senelerde özellikle Müşküle’ye giden bu yolda zeytinlikler içindeki dik inişler koşucuları oldukça zorlamıştı. Neyse ki ben bu zorlu inişleri kendim için bir avantaj olarak görüyorum. Zorlu dik inişlerde oldukça rahat bir şekilde hızımı kesmeden devam edebiliyorum. Bu sene de aynı geçişlerde aynı şekilde yoluma devam edebilecek miyim göreceğiz.

Narlıca’dan ayrılıp dalıyoruz zeytinliklerin içine. İlk iniş koşucuları fazla zorlamıyor, ta ki ikinci inişe kadar. 270m kotlarına kadar zeytin ağaçları içindeki dar patikalardan tırmanıyoruz. Devamında dim dik bir iniş bizleri bekliyor. Çok kısa bir mesafedeki bu iniş patikası  270m kotunda ki zeytin ağaçlarından başlayıp, oldukça sıkı makilik bitkilerin içinden geçerek 100m de göl kotuna kadar indiriyor. İşte bu iniş gerçekten bacakları zorluyor. İniş boyunca bazı noktalarda organizasyon tarafından gerilmiş  ip desteği olması koşucuların güvenli bir şekilde iniş sağlaması acısından önem taşıyor. Ben de bir iki noktada batonları bir kenara bırakıp bu sabit ipten destek alarak inişimi kolaylaştırıyorum. İniş ardı zeytin ağaçları Beni Müşküle köyüne ulaştırıyor. Tam da Müşküle köyüne çıkan dik asfaltta koşmaya başlamışken yine Sevgili Eşim Arzu ile karşılaşıyorum. Bisiklet ile bu dik yokuşları çıkmak hiçte kolay görünmüyor. Yol boyu kısa bir süre de olsa onu görmek Müşküle’ye tırmanışımı kolaylaştırıyor.

Müşküle’ye 1:21 süre ile 3. olarak geldiğimi öğreniyorum ve zaman kaybetmeden mataramı doldurup yoluma devam ediyorum. Bu etapta Müşküle’den Süleymaniye’ye kadar neredeyse 8km boyunca devam eden 680m lik bir tırmanışın olması ve ayrıca bu tırmanışın havanın en sıcak saatlerinde yapılıyor olması koşucuları oldukça zorlayacak bir etap haline getiriyor yarışmanın 4. Kısmını.

Yarışma rotasının 50. Kmsinde ki 760m lik tepeyi aşmak için öğlen sıcağında batonlarımı da kullanarak elimden geldiğince tempomu arttırarak  hızlı bir şekilde Süleymaniye köyüne ulaşmaya çalışıyorum.

Bu arada yarışmanın 50km sini 5saat 30 dakika içinde oldukça konforlu bir  şekilde tamamlıyor olmak ve 4. İstasyon noktası olan Süleymaniye köyüne  inişte oldukça güçlü bir şekilde koşarak ulaşmam motivasyonumu iyice arttırıyor. 10km lik etabı 1:20 dakikada 3.  olarak ulaşıyorum.

Süleymaniye köyünde yarışmaya 2. Olarak devam eden Soner ile karşılaşıyorum. Kısa bir ihtiyaç molası ardı Soner’in ardından yola devam ediyorum. İste bu istasyondan sonra finish’e kadar Soner ile aramızda tatlı bir rekabet başlıyor. Tırmanış boyunca hızımı bir tık düşürüyorum. Bacaklarımı dinlendirmek adına tempolu bir şekilde batonlarımı da seri bir şekilde kullanıp 750m kotunda ki parkurun en yüksek 3. noktasına kadar ulaşıyorum. Bu noktadan sonra artık iznik’e kadar çoğunlukla düzlükler ve inişlerin olduğu bir etap bizleri bekliyor. Havanın hala oldukça sıcak olması, yarışma parkurunun  kalan 33km lik etabın büyük bir kısmının da açık patikalardan geçiyor olması nedeniyle uygun zeminlerde koşarak tırmanışın başladığı noktalarda tempolu yürüyerek yoluma devam ediyorum. Kuvvetimin ve bacaklarımın durumunun iyi olmasına karşın ayak parmağım öncellikle inişlerde ayakkabının ucu ile teması arttığı için epey canımı yakıyor. Yeri geldiği zaman bu acıyı azaltmak için koşabileceğim inişlerde yürümek zorunda kalıyor olmam pekte hoşuma gitmese de kendimi sakatlamak ve gelecek yarışlara problemli bir şekilde gitmemek adına acele etmemeye kadar veriyorum. Kaçıncı olarak devam ettiğimin çok ta önemi olmadığını düşünüyorum. Önemli olan sakatlanmadan sağlıklı bir şekilde finish noktasına ulaşmak. Derbent köyüne yaklaşırken düşen hızım nedeniyle arkamdan gelen Alper ve Hakan iyi bir atakla öne geçiyorlar. Derbent köyüne kadar arkalarından kontrollü bir şekilde koşarak takip edebiliyorum önümde ki arkadaşları. Derbent köyüne tam 2 saatte ulaşıyorum. Sevgili Aykut karşılıyor yine bizleri. Bu sefer oturup bir güzel ayranımı ve çorbamı içiyorum. Bahadır ile istasyondan birlikte ayrılıyoruz. Bu istasyondan sonra kalan 18km’nin neredeyse büyük bir kısmı İznik gölü Dirazali’ya kadar olan kısmı iniş. Hatta bazı yerler oldukça dik inişler şeklinde. Kendimi oldukça rahat hissediyorum. Dik inişlerde parmağımı zorlamadan gerekli yerlerde tempomu düşürüp Dirazaliye ulaşıyorum. Yolda yine Arzu ile karşılaşıyorum. Koşucu dostların tek tek fotoğraflarını çekiyor. Bu noktadan sonra finishe kadar 5.5km lik dümdüz asfalat bir etap bizleri bekliyor. Belki de yarışmanın en sevmediğim kısımlarından birisi kalan bu son 5km lik etap.

Soner bu etapta hızını iyice arttırıp aramızda ki mesafeyi iyice kapatıyor. Bu arada bende kalan 5km de hızımı rahat bir şekilde arttırabiliyorum.  1:45 dakika sonunda finish tagının altından keyifli bir 9:56 dakikalık bir sürede genelde 5. olarak geçiyorum.

Geçen senelere göre koştuğum süreyi (2017 yılında aynı parkuru 10:47 dakikada tamamlamışım) neredeyse 50 dakika daha aşağı çekmiş olmam 2018 senesine iyi bir başlangıç yapmış olduğumun göstergesi oluyor benim için. 86km boyunca her an kendimi sürekli test edip yaşadığım sıkıntıları not ederek ve geçmişten edindiğim tecrübeleri bu yarışa yansıtarak yarışı ayak parmağımdaki ufak bir patlak ile tamamlıyor olmak doğru yolda olduğumu gösteriyor. Sene boyu planladığım ve uyguladığım antrenmanların sonuçlarını bir bir olumlu bir şekilde Antalya maratonundan bu yana alıyor olmaksa ayrı bir mutluluk oluyor Benim için.

İznik Süreler

Gelelim son sözlere,

Her sene katılmaktan keyif aldığım İznik Ultra Maratonunu bu sene de sağlıkla ve gülen bir yüz ile bitirmemde büyük desteği olan sevgili Eşim; her istasyonda göremesem de canını dişine takarak, zeytinliklerde çamurlara batarak, Müşküle yolundaki dik yokuşları bisikletini iterek tırmanarak bana ulaşmaya çalışan Arzu’ya kocaman bir teşekkür; Ayrıca her daim yarışlarda yanımızda olamasalar bile manevi olarak desteklerini yanı başımızda hissettiğimiz Ailelerimize kocaman teşekkürler.

İznik 2018 Sertifika

Raidlight Türkiye sporcusu olarak yarışmaya katılmam ve Raidlight ekipmanları ile bu uzun koşuda konforlu bir şekilde koşmamı sağlayan Raidlight Türkiye direktörü Emre Tok’a ve bana bu güzel ekipmanları ulaştıran Bağnu’ya çok teşekkürler. https://kosuyorum.net/

P_20180422_131937_vHDR_On

Bu güzel yarışmayı biz patika koşucularına kazandıran ve 4 senedir sorunsuz bir şekilde koşmamı sağlayan Macera Akademisi çalışanlarına ve nezhinde Caner Odabaşoğlu’na teşekkürler.

P_20180422_131930_vHDR_On

Bu yarışmanın koşulması için Türkiye’nin ve Dünyanın değişik bir çok ülkesi ve şehrinden gelip bu güzel parkurlara koşarak renk katan koşucu tüm arkadaşlarıma teşekkürler.

Koşu boyunca koşucu dostları alkışları ile destekleyen İznik gölü yaşayanlarına kocaman teşekkürler.

P_20180422_131926_vHDR_On

Evlerinin kapısını bizler için açan Ali-Ceren-Mercan, Bisikletini Arzu’nun kullanması için veren İnci-Soner- Tibet Çınar(Minik Gezgin) , Ankyra Takım üyelerine ve yolculuğumuz sırasında ve koşunun son düzlüğünde ki keyifli arkadaşlığı nedeniyle Güller’e kocaman teşekkürler. Hepiniz iyi ki varsınız ve Bizler Sizler sayesine daha keyifle koşabiliyoruz.

Seneye İznik Ultra Maratonunda yeniden görüşmek üzere. Kalın sağlıcakla Dumanica…

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotolar için GALERİ tıklayın.