Likya yolunda keyifli bir keşif aktivitesi

Yazar : Derya Duman | Peyzaj Mimarı | Doğa Rehberi

Fotoğraflar için GALERİ tıklayın. 2016©

3 Aralık 2016 cumartesi günü ilki koşulan Kaz dağları ultra maratonu ardı rotamı Fethiye’ye çeviriyorum. Koşulan 85K lık bu ultra maraton ile yarış sezonuna 2017 mart ayına kadar ara vermem ile birlikte eşim Arzu ile uzun zamandır içinde bol dinlence ve gezmece olan bu güzel keşif faaliyetini yapmak için Fethiye’de buluşuyoruz.

Ankara’dan, kış soğundan ayrılıp Fethiye’de bahar havası ile karşılaşıyor olmak Bizi mutlu ediyor. Gün boyu sıcaklık 20 derecelerin üzerinde seyrediyor. Buda Bizim için yapacağımız keşif programlarında bahar havasında kolaylıkla hareket etmemiz için harika bir fırsat sunuyor. Keşif faaliyetimiz boyunca Fethiye merkez’de kalıyoruz. Bu sene maalesef turizm sezonu oldukça köyü geçiyor. Fethiye’de yaşayan yerliler dışında kimseler ile karşılaşamıyoruz bu güzel ilçemizde. Fethiye’nin bu sessizliği kalacağımız 5 gün boyunca dinlenmemiz için iyi bir fırsat sunuyor Bize.

Keşif günümüzün birinci gününe Fethiye’nin ören köyü yakınlarında ki Ören Antik kentinden başlıyoruz. Kent oldukça kötü durumda. heniz koruma altına alınmamış ve kentte kazılar başlatılmamış. tarihi kent ziyareti ardından Ören çayı boyunca yolumuza devam ediyor ve Karanlık kanyona ulaşıyoruz. Yakın zamanda kanyonda Esen 1 ve 2 hesleri devreye sokularak ciddi bir doğa tahribatı yapılmış.

Kanyonun 5 kmlik bölümü doğa gezginleri için yürüyüş yapabilecekleri güzellikte bir rota içeriyor. Kanyona 870mlik bir geçitte yükselip daha sonra kanyon manzarası eşliğinde 400m ‘de santrale kadar araç ile inilebiliyor. Esen HES1 ve kanyon giriş noktası ziyaretimiz ardı rotamızı Karanlı kanyonun çıkışına Esen HES2’ye çeviriyoruz. Bu bölgede suyun çıktığı noktada alabalık üretim çiftlikleri ile karşılaşıyoruz. Sayıları oldukça fazla olan alabalık çiftlikleri kanyonun çıkış noktasına kadar uzanıyorlar.

Günün batımına yakın, birinci gün keşif aktivitemizi bitirip Fethiye dönüş yoluna geçiyoruz. Ören köyü Fethiye merkeze 40km mesafede, Karanlık kanyon girişi için Ören’den 15km daha kuzey doğuya ilerlemeniz gerekiyor.

Keşif aktivitemizin ikinci gününe Baba dağının eteklerinden başlıyoruz. Aracımız ile 850 rakımlara ulaşıyor ve harika bir orman içinden sedir ve kızılağaçların arasından yükselmeye başlıyoruz.

1 saatlik yürüyüşün ardından, devasa sedir ağaçları arasından geçerek 1235mde ki Akbel yaylaya ulaşıyoruz. Baba dağının kuzey doğusunda yer alan Akbel yaylada bir kaç tane derme çatma ev ve yaşayan bir yaylacı aile görüyoruz. Bu bölgede yazın hayvancılık yapılıyor.

Yayladan boğaz boyunca devam ediyoruz. Traktör yolları bizi devam edersek Baba dağı eteklerinde ki Kabaağaç ve Dip köylerine indiriyor. Keşfimizin bu gün ki kısmını da keyifle tamamlıyor ve akşam Fethiye pazarına uğrayıp evimize dönüyoruz.

Keşif aktivitelerimizin 3. gününde yine rotamızı Baba dağı eteklerine çeviriyoruz. Fethiye-Hisarönü-Ölüdeniz-Kirme yerleşimleri istikametinde aracımız ile Alınca’ya doğru yükseliyoruz. Baba dağı eteklerinden harika manzaralar eşliğinde yükseliyor rotamız.

Ölüdeniz ayaklarımızın altında, orman içinde yükselirken takip ettiğimiz rotamız ise harika. Bir süre sonra aracımızı terkedip Dokuzgöl Yaylası istikametinde yürümeye başlıyoruz. Sedir ağaçları arasından 4km lik bir yürüyüş ile ulaşıyoruz yaylaya.

Yaylacılar çoktan göçmüşler köylerine. Yaylada kalan genç bir arkadaşımız ile sohbete dalıyoruz. Yolun devamının uzun olduğunu yürüyerek 3 saatten önce bitiremeyeceğimizi öğreniyoruz arkadaşımızdan. Bunun üzerine arkadaşımız ile anlaşıp araba ile Karaağaç köyü istikametinde diğer patikaları da öğrenmek üzere yayladan araç ile ayrılıyoruz.

Harika Babadağı ve Akdağ panaromaları eşliğinde ulaşıyoruz aracımıza.Dönüş yolunda Alınca köyüne uğrayıp Fethiye’ye dönüyoruz.

Geldik 4. ve son keşif gününe. Bugün yine Fethiye’nin güneyine çeviriyoruz rotamızı. Tarihi Sidyma kenti ilk durağımız.

Dodurga köyü yakınlarında yer alan tarihi kentte asfalt bir yoldan rahatlıkla ulaşılabiliyor. Girişte herhangi bir kontrol olmaksızın köyün sokakları arasından tarihi kent yerleşkesini gezebiliyorsunuz. Tarihi Sidyma kent ziyaretimiz ardından rotamızı yine Antik bir yerleşime çeviriyoruz.

Alınca ve Gy köyleri arasında yer alan Sarnıç mevkiinden Korsan koyu Kalabantia antik kenti istikametinde harika bir patikadan 430mlerden koya yürüyerek iniyoruz.

Deniz sadece bu zorlu patikayı inebilenlere kucak açıyor. Müthiş bir dinginlik ile birlikte Kalabantia anti kenti kalıntıları arasında geziyoruz keyfimiz yerinde.

Dönüş yolu zorlu olsa da Kalabantia antik kentinde deniz ile buluşmamıza değiyor doğrusu. Günü Ege denizi üzerinde Rodos adasına karşı batırıp dönüyoruz keyfimiz yerinde.

Yazar : Derya Duman | Peyzaj Mimarı | Doğa Rehberi

Fotoğraflar için GALERİ tıklayın. 2016©

Likya yolunda keyifli bir keşif aktivitesi” üzerine 3 yorum

1. SANA ARTIK GÜZEL BİR BLOG YAKIŞIR…
        BELKİDE VARDIR BİR BLOG AMA BEN BİLMİYORUM. SENİ TAKİP ETMEK KEYF VERİYOR DERYA…