Gürleyik Şelalesinde cennete bir gün

Yazar  : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın…

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (1)

Tempo tur ekibi olarak haziran ayının aşırı sıcaklarından kaçmak için bu hafta rotamızı cennetten bir köşeye Gürleyik köyü şelalelerine çeviriyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (11)

Özellikle Ramazan ayı içinde yolumuzu düşürmeye çalıştığımız harika bir doğası olan Gürleyik köyü haziran ayı içinde yetişen dut ve kirazları ile meşhur. Yürüyüşü yaptığımız patika boyunca yüzlerce meyve ağacının arasından geçiyor ve doğanın bizlere sunduğu o güzelliklerden faydalanıyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (17)

7km lik yürüyüşümüz boyunca yeşil bir tüne gibi sarıyor ağaçlar ve çalışlar etrafımızı. Patika yol boyunca arkan Gürleyik deresinin sesine katılıyor kuşların sesleri. Cıvıltılar arasında doğanın o güzel seslerini ve güzelliklerini izleyerek ilerliyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (27)

İlk molamız Cennetten bir köşe. Öğle yemeği ve yüzme molamızı bu noktada veriyoruz. Bu nokta Gürleyik şelalelerine gelenlerin pekte bilmediği Gizli bir cennet. Keza çok bilinen şelalenin yanı başı piknikçiler ve aşırı kalabalıktan dolayı artık neredeyse kullanılamayacak kadar köyü durumda. Bu sıkıntının farkında olduğum için ekibimi geçmiş zamanlarda keşfettiğim bu saklı cennet ile buluşturuyorum.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (30)

Yemek öncesi bir ölçek yeşilin içindeki serin sulara dalıveriyoruz. Hava o adar sıcak olsa da çevremizi saran yeşilin içinde akan masmavi suların serinliği Bizleri mutlu ediyor. Dereye girenlerin çıkası yok. Bulunduğumuz yeri herkesin çok beğenmesi ve kalabalığın içine girmek istemeyişimizden dolayı sakklı cennette ki yüzme ve mola süremizi 1 saat daha uzatıyoruz. Derenin 50m ilerisinde harika bir şelale ve masmavi tertemiz sularında yüzmenin keyfini doyasıya çıkartıyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (40)

Kuş sesleri ve derenin sesleri eşliğinde. Dere o kadar güçlü akıyor ki belli noktalarda doğal jakuziler ve mesaj alanları oluşmuş. Ekip olarak her fırsattan fazlası ile yararlanıyoruz. Bu güzel mekandan ayrıma zamanı geliyor.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (48)

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (52)

Yolumuza sebze ve meyvelikler arasından devam edip suyun kaynağına ulaşıyoruz. 1 saatlik yürüyüşümüz ardından herkesin bildiği şelalelere ve piknik alanına geldiğimizde herkesin yüzü asılıyor.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (57)

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (63)

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (78)

Aşırı kalabalık, mangaldan dolayı duman ve gürültü Bizleri bir adım geri attırıyor. Ekip olarak en güzel yerde yüzme keyfi yapmanın mutluluğu ile köyün kahvesine gidip Necmettin abinin Gürleyik’in o güzel suyundan yaptığı çaylarımızı yudumlayıp Ankara’ya dönüş yoluna geçiyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016 (80)

İşte Sizler için bir kaç güzel kare. İyi seyirler Kalın sağlıcakla Dumanica 🙂

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın…

Yazar  : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Gürleyik Şelalesinde cennete bir gün” üzerine 2 yorum

1. Gürleyik Şelalesi cennetten bir parça. Ailece katıldıgımız bu geziden çok büyük bir zevk aldık. Şehrin sıkıcı ve bunaltıcı havasindan bir günlüğüne de olsa uzaklastık. Çok teşekkür ederiz Derya hocam

Beğen

1. Harika bir parkurda Birlikte olmak, biran olsun şehrin sıkıcı gürültü ve kalabalığından uzaklaşmak Bizleri de çok mutlu etti. Ankara’ya döndüğümde uygun olduğumuz bir hafta sonu Sizler ile birlikte yeniden sadece yüzmeye gidebileceğimiz harika bir yer 🙂