Dedegöl Dağı zirvesinden…

Yazar : DErya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın…

Yazın gelmesiyle rotalarımızı daha yükseklere çevirmeye başladık. Tempo tur ekibi olarak bu hafta sonu uzun zamandır gitmeyi planladığımız Dedegöl dağına çevirdik rotamızı.

Ankara’dan başlayan seyahatimiz Akşehir’de verdiğimiz mola ile Nasrettin Hoca diyarını gezme ve harika pideler yeme fırsatı sundu Bizlere. Kentte Selçuklular’dan kalma oldukça güzel eserler ve geçmişten günümüze gelen eski mimarilerin yer aldığı şirin sokaklar mevcut.

Akşehir ziyaretimiz ardından Sultan Dağlarının o muhteşem yeşili içine dalıp Cankurtaran geçidini aşarak Beyşehir gölü tarafına geçiyoruz. Şakirkarağaç – Beyşehir ve Yenişarbademli ilçelerinden geçerek ulaşıyoruz Dedegöl dağının eteklerine. Kampımızı kurmadan Beyşehir gölünün su kaynaklarından biri olan Pınargözü mağarasını ziyaret ediyoruz.

Mağara ve çevresinde tescillenerek koruma altına alınmış oldukça yaşlı karaçamlar bizleri karşılıyor. Mağaranın girişinde gürül gürül akan suların arasında harika fotoğraflar çekiyor ve kampımızı kuracağımız Melikler yaylasına kadar hep birlikte yürüyoruz.

Kamp alanımız tam olarak Dedegöl dağını gören harika bir açıklıkta. Etrafı karaçam ormanları ile çevrili. Rakım olarak 1740m civarında. Hemen yanı başımızda ki Dağdan gelen buz gibi akan çeşmenin yanı başında… Zaman kaybetmeden çadırlarımızı kuruyor ve akşam yemeği hazırlıklarına başlıyoruz. Ekibimiz oldukça kalabalık, 24 kişilik ekibi doyurmak ise hiç kolay değil. Ama profesyonel bir dağcı olarak bu konuda uzmanlığımızı konuşturmak adına oturuyoruz ocakların başına.Eşim Arzu ve kampımızın güzel ve yardım sever bayan ve bayları hep bir elden başlıyoruz çalışmaya. Akşam yemeğimiz Bizleri yarın zirveye taşıyacak kadar güçlü olmalı. Bir tarafta kocaman tenceremizde tarhanamızı kaynıyor diğer tarafta sebzeli bulgurumuz için bayanlar sebzelerimizi kesip doğruyorlar. Yarım saatlik bir uğraştan sonra donanıyor masamız. Haydi bakalım koşun sofraya…Karınlarımızı yaktığımız kamp ateşinin hemen anı başında kurduğumuz mutfak çadırında hep birlikte doyuruyoruz. Sonrasında ateş başında çay kahve ve en güzeli salep keyfimizi yapıyoruz. Arada olmaz ise olma çekirdeğimiz de geceye renk katıyor. Yat saati gelip çatıyor. Saatimiz 22:30 u gösterirken ekibimiz yavaş yavaş soğuyan hava ile birlikte ateş başından ayrılıp çadırlarına geçiyor. Sabah zirve için erkenden yola düşülecek. Onun için iyice dinlenmek şart.

Herkese iyi geceler tatlı rüyalar…

Saatimiz 4:30 ve erkenden ayaklanıyoruz. Cumartesi gününün yol yorgunluğundan eser yok. Dağların en güzel tarafı insanın bütün yorgunluğunu alıp götürüyor olması. Kamp ateşimizi canlandırıyor ve sıkı bir kahvaltı için hazırlıklara başlıyoruz. Zirve faaliyeti için olmazsa olmazlardan bir tanesi de çok iyi bir kahvaltı. Ne kadar iyi kahvaltı yaparsak zirveye çıkmamız da o kadar kolay olacak. Tabi ki Tempo tur olarak yine sıkı bir menu hazırlıyoruz. Yumurtadan, sucuğa, baldan, tereyağına, reçeline, peynirine zeytinine kadar mükellef bir kahvaltı sofrası. 24  kişilik ekibimiz bir anda doluşuveriyor kahvaltı sergisinin başına. Çaylar dolsun, yumurtalar, sucuklar soğumadan yensin. Zirve için kumanyalar hazırlansın. Keza saat 6:00 da zirve yolunda yürüyüşümüz başlayacak. Çokta acele etmeden kahvaltımızı bitirip yola çıkmamız gerekiyor.

Saatimiz 6:15 gösterirken kısa bir tırmanış birifingi ardı yürüyüşümüze başlıyoruz. Bir grubumuz kampta keyif yapmayı tercih ederken bir grubumuzda Bizler ile yürüyebildiği yere kadar gelip Bizleri zirve yolunda yolcu etmek üzere kamptan ayrılıyoruz. Kamp sorumlumuz olarak Sevgili eşim Arzu’yu görevlendiriyoruz.

Saatimiz 6:35 gösterirken yürüyüşümüzün hemen başında Esat abi ve Eda kampa dönmek için Bizlerden ayrılıyorlar. Yolumuza devem adiyoruz. 2000mlerede Tek ağaç mola noktamızda genç katılımcılarımdan Arda’da ufak bir problemden dolayı kampa dönmek istiyor. Ben ekibi Erkan liderliğinde yürümeye devam ettirip Arda’yı ana Kampa götürüp Arzu’ya teslim ediyorum. Sonra ekibi tekrar yakalamak için koşarak tekrar patikalarda yükseliyorum. 2300mlerde ekibi yakalıyorum ve zirve yolunda emin adımlar ile 16 kişi olarak zirve yolunda ilerliyoruz.

2600 mlere geldiğimiz de bir grubumuzdan 7 kişiyi daha zirvenin hemen yanı başında bizleri bekleyebilecekleri korunaklı bir noktada bırakıp emin adımlar ile zirve yolunda kalan son 350m lik tırmanışımızı yapıyoruz.

Saatlerimizi 10:00 gösterdiğinde 9 kişilik Tempo ekibi olarak zirveye ulaşmanın mutluluğunu yaşıyorduk. 2998m den güzel manzaralar ile birlikte zirve fotolarımız çektirip zirve defterine imza atıp 45 dakikalık keyifli bir mola ile kumanyalarımızı yeyip ana kamp istikametinde dönüş yoluna geçiyoruz.

Biliyoruz ki dağlardan iniş tırmanıştan çok daha zor. Onun için oldukça kontrollü bir şekilde emin adımlar ile iniyoruz kampımıza. Kampımıza ulaştığımızda ilk grup 7 saat geriden gelen grup ise 8 saatlik bir sürede tırmanışımızı tamamlamış olmanın mutluluğunu yaşıyoruz.

Kampta sıcak çorbalarımızı yudumluyor öğle yemeğimizi de keyif ile karaçam ağaçları altında yiyoruz. Zirve yolcululuğunun verdiği tatlı yorgunluğumuzu üzerimizden atmak için sıcak çaylarımızı ve kahvelerimizi yudumluyoruz keyif ile.

Artık sıra geldi kampı toplamaya. El birliği ile kampımızı topluyor kamp süresince yanan ateşimizi güzelce söndürüp etrafta hiç bir şekilde çöp bırakmadan toplanıp dönüş yolculuğuna geçiyoruz. Akşehir’de yemek molası ardı saat 22:30 da Ankara’ya ulaşıyoruz.

Bu güzel kamp ve tırmanış aktivitesine katılan tüm Tempo dostlarına çok teşekkürler.

Bir başka Kamp ve Tırmanış aktivitesinde bir arada olmak üzere. Sevgiler:)

Yazar : DErya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın…

Dedegöl Dağı zirvesinden…” üzerine 2 yorum

1. Harika bir , iki gün olmuş. Zirveye tırmanmakda ayri bir heyacan ve mutluluk vermistir eminim. Bir dahaki sefere bende zirve de sizin gibi poz vermek istiyorum:)

Beğen

1. Evet kesinlikle çok güzel bir hafta sonu hepimiz için. Senin de aramızda olmanı çok isterdik. Bir daha ki sefere mutlaka birlikte Kamp ve tırmanış keyfi yaşayacağız. Daha yapacak çok kamp ve tırmanışımız olacak . Sevgiler 🙂