Likya yolu Fethiye Etabı

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

2015 Ekim ayında Tempo  ekibi olarak yapmış olduğumuz Likya yolu Fethiye etabı o kadar beğenilince bu tura katılamayan doğa dostlarına bu rotayı bir kere daha yapmak farz oldu. Yine harika bir ekip ile 18 mayıs Akşamı düştük yollara. 23 kişilik birbirinden güzel doğa sever dost ile 19 Mayıs günü günün ilk ışıkları ile Fethiye’ye ulaşıp başladık yürüyüşümüze.

KAYAKÖY’DEN   ÖLÜDENİZ’E

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (2)

İlk günün rotası Benim için favori Kayaköy – Ölüdeniz etabı. 7 km civarında ki bu doğa harikası rotayı yürümeden önce Kayaköy’ü doyasıya geziyoruz. Her evin kapısını çalıp giriyoruz içeriye. Seneler önce terk edilmiş olmalarına rağmen halen görsel bir şölen sunuyorlar Bizlere gezerken.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (18)

Yükseklerden izliyoruz Akdeniz’in o muhteşem renklerini. Yol boyu harika manzaralar eşliğinde yürüyor belkide dünyanın en güzel manzarasına karşı öğle yemeğimizi yeyip çaylarımızı yudumluyoruz keyif ile.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (55)

Günün sonunda Belcekız plajında Akdeniz’in serin sularına bırakıyoruz kendimizi.

OVACIKT’TAN FARALYA KÖYÜNE – FARALYA’DAN KABAK KOYUNA

Yeni bir gün yeni bir rota. Otelimizde kahvaltımızı yapıp erkenden düşüyoruz yola. Bugün Likya yolunun başlangıcı sayılan Ovacık istikametine gidiyoruz. Otelimizden 15 dakika süren yolculuk ardından Likya yolunun başlangıç kapısına ulaşıyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (52)

Bugün ki yürüyüşümüz Ovacıktan başlayıp – Faralya köyünde son bulacak. Yürüyüş öncesi son hazırlıklarımızı yapıp yine harika manzaraların Bizleri beklediği rotamızda yürümeye başlıyoruz. 340m rakımlı Ovacık başlangıç noktasından sonra Kozağaç köyüne kadar Babadağı eteklerinden ilerleyerek 760m rakıma ulaşıyoruz. Yolumuz üzerinde bir çok noktadan Ölüdeniz manzarasını hayranlıkla seyretme fırsatımız oluyor.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (55)

Kozağaç köyüne gelmeden önce Baba dağının buz gibi sularını yudumlayıp çaylarımızı keyifle yudumluyoruz. Kozağaç köyü Babadağı eteklerinde yer alan harika bir yerleşim. Baba dağının o muhteşem kaya duvarlarını bu köyden görmek mümkün.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (84)

Yolumuza devam ediyor ve Kerme’de öğle yemeği molamızı asırlık dut ağacının altındaki taraçada veriyoruz. Yine güzel bir ekip çalışması ile donatıyoruz soframızı. Keyifle yiyoruz esen ılık rüzgarın eşliğinde yemeklerimizi.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (91)

Yolumuz Kerme’den sonra Faralya köyüne kadar iniş ve köyün bahçeleri arasından geçiyor. Faralya’da ulaştığımızda Bizi bekleyen aracımıza biniyor ve rotamızı Kabak köyü ve koyuna çeviriyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (156)

Bu gün ki ödülümüz Kabak koyunun o muhteşem manzarası eşliğinde serinlemek.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (97)

Kabak koyu dönüş yolumuzda hemen yanıbaşından geçtiğimiz Kelebekler vadisine de el sallama fırsatımız oluyor. Deniz seviyesinden 330m yukarılardan vadisi seyretmek çok hoş doğrusu.

ALINCA’DAN KABAK KÖYÜNE – KABAK KÖYÜNDEN BELCEKIZ PLAJINA

Bu sabahta yolumuza erkenden çıkmak için harekete geçiyoruz. Otelimizden 9:00 da ayrılıyor ve rotamızı Alınca köyüne çeviriyoruz. Otele yaklaşık 70 km mesafede olan bu güzel köye 1:155 dakikalık bir yolculuk ardından ulaşıyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (103)

Yolumuz üzerinde ki Cennet koyunu tepelerden fotoğraflayıp yürüyüşe başlayacağımız noktaya ulaşıyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (105)

750m rakından başlayan yürüyüşümüz Kabak koyunun o muhteşem manzarası ve Toros dağlarının o muhteşem sarp kaya duvarları eşliğinde devam ediyor.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (123)

Yine 450 rakımlı bakı terasımızda çay keyfimizi yapıyor yolumuza devam ediyoruz. Yağan yağmurların ciddi heyelanlara neden olduğu geçişlerin bazı noktalarda oldukça zorlaştığı bu rotada dikkatle yürümek gerekiyor. Ekibimizin oldukça tecrübeli olması nedeniyle rahatlıkla ilerliyoruz bu zorlu zeminlerde…

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (149)

Yine harika bir manzara eşliğinde yiyoruz öğle yemeklerimizi. Günü sonunda yürüyüş boyunca Bizlere ara sıra eşlik eden yağmur nedeniyle yüzmek için rotamızı Belcekız plajına çeviriyoruz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (116)

Harika bir havada ve denize karşı bol sohbetli geçen 2 saatlik molamız ardı dönüş yoluna geçiyoruz yağmura yakalanmadan…

TELMESSOS – TLOS ANTİK KENTLERİ

Bugün artık Ankara dönüş yolundayız. Hava şartlarından dolayı Saklı kentti ziyaret edemiyoruz. Dün gece boyunca yağan aşırı yağmur bugün de aralıklar ile devam ediyor. Bu nedenle rotamızı Fethiye merkezde bulunan Telmessos antik kentine çeviriyoruz. Kaya mezarlarının yer aldığı ve şehir oldukça hakim bir noktasında yer alan bu şehri geçme için 190 adet merdiveni tırmanmak gerekiyor. Merdivenlerin sonunda Kralın mezarına ulaşıp Fethiye körfezini yukarılardan seyretme şansı buluyorsunuz.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (167)

Telmessos ardı yine aracımız ile yola devam edip Fethiye merkeze yaklaşık 30 km mesafede ki Tlos antik kentine ulaşıyoruz. 1 saat süren antik kent ziyaretimiz ile Şehrin en yüksek noktası olan kaleden el sallıyoruz sevenlerimize.

Arzu-Derya PHOTOGRAPHY 2016© (166)

Ardından antik kenttin üzerinde yer alan Yaka köyünde yer alan devasa çınarların içinde kurulu restoranımızda öğle yemeklerimizi bol bol akan suların arasında, çınar ağaçlarının gölgesinde yeyip dönüş yoluna geçiyoruz.

Keyifle geçen likya yolculumuzun hikayesi Benden bu kadar.

Fotoğraflar için GALERİ© tıklayın

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Likya yolu Fethiye Etabı” üzerine 4 yorum

1. Sevgili Derya,
    Gerek gezi ve yürüyüşün örgütlenmesi,düzenlenmesi ve başarıyla gerçekleştirilmesi gerek yürüyüşü tüm özellikleriyle yansıtan fotoğraflar için Erkan ile birlikte gösterdiğiniz çaba, sarf ettiğiniz emek için içten teşekkürler.
    Nitelik standartı bakımından tam bir Tempo-Tur ve “Derya” klasiği yaşadık yine.
    Sen ve eşin sevgiyle kalın

Beğen

1. Sizler ile birlikte bu güzel rotada yürüyüş yapmak Benim için büyük bir keyif oldu. Bu güzel yorum için çok teşekkür ederim. Daha bir çok doğa yürüyüşünde bir arada olmak keyfi ile. Selamlar sevgiler 🙂

2. Sevgili Derya,
    Sayenizde çok keyifli yürüyüşler yaptık. Rota boyunca gördüğümüz manzaralar, molalarda manzara ile birlikte yiyip içtiklerimizin tadı damağımızda kaldı. Gezinin güncesini okuyup, fotoğraflara baktıkça geçmiş zamanın keyfini tekrar yaşadık. Erkan’la birlikte göstermiş olduğunuz emek için çok teşekkür ederiz. Başka gezilerde birlikte olmak dileğiyle,
    Selam ve sevgiler.
    Mehmet – Zeynep

Beğen

1. Sevgili Mehmet abi Zeynep abla;
      Her zaman Sizler ile birlikte olmak Bizlerin yüzünü güldürüyor. Bu güzel faaliyette birlikte Likya yolunun tarihi yollarında birlikte yürüme mutluluğunu yaşadık. Daha da güzel faaliyetlerde bir arada olmak dileklerimle:)