Yenice ormanlarında harika bir hafta sonu hikayesi

Yazar : Derya DUMAN

Fotoğraflara GALERİ ulaşabilirsiniz.

BİRİNCİ GÜNÜN HİKAYESİ

Herkese merhaba;

Tempó yürüyüş ekibi olarak bir süredir hepbirlikte kamp yapmayı, doğa ile 2 gün boyunca bütünleşmeyi hedeflemiştik. İşte beklenen o gün geldi ve Bizler rotamızı Yenice ormanlarına çevirdik.

Arzu-Derya Photos (47)

Türkiye’nin  korunmuş tek parça en büyük ormanı olma özelliği ile dikkat çeken bu yeşil deryası 2 gün boyunca bizlere ev sahipliği yapacak olması heyecan vericiydi doğrusu.

Arzu-Derya Photos (49)

İlk gün Ankara’dan saat 7:30 da ayrılıyor ve 2.5 saatlik TEM üzerinden devam eden keyifli bir yolculuk ile ulaşıyoruz Mengen’e. Cumartesi günleri Menge’nin köy pazarı olması nedeniyle yürüyüş ekibimiz ile rotamızı doğruca pazara çeviriyoruz. Çevre köylerden gelen köylülerin yöresel ürünlerini sergileyip satışlarını yaptıkları bu güzel pazardan öğlen yapacağımız piknik için gerekli yiyecek malzemelerimizi alıyoruz. Doğrusu pazar o kadar güzel ki 45 dakika boyunca neler almıyoruz ki. Köy yumurtalarından tereyağına ve peynirine kadar tüm ihtiyaçlarımızı köy pazarından karşılıyoruz. Devamında yolumuza Pazarköy kasabası istikametinde devam ediyoruz. 12km lik manzarası göz alıcı bir yoldan ulaşıyoruz bu şirin kasabaya. İlk hedefimiz ekmek fırını. Ekmek fırının sahibi Mahmut abi pişirdiği ekmekleri Pazarköy ekmeği adı ile tescil ettirmiş. Ekmeklerin kokusu gerçten çok güzel. Fırında odun ateşinde pişen ekmekler karnımızı acıktırıyor. Ekmeklerimizi alıp yolumuzu Naci aabinin kahvesine çeviriyoruz. Ufacık bir dükkan ama soba başında içilen çaylara doyun olmuyor. Suyundan ve havasından olsa gerek diyorum. Tüm ekibimiz çay ile beraber aldığımız sıcacık köy ekmeklerine tereyağları çalakaşık sürerek yemeye başlıyoruz. Anlaşılan herkes çok acıkmış. Ama bu kadar güzel kokan ekmek yanında harika bir köy tereyağı ve Naci abinin enfes çayları ile olma ise olmaz bir görüntü bu.

Arzu-Derya Photos (41)

Pazarköy’den ayrılmadan önce 1000 yılın üzerinde yaşa sahip olduğu söylenen Anıt meşe ağacını ziyaret ediyoruz. Üzerinde sincapların koşarcasına atlayıp zıpladığı bu asırlık ağacı birlikte fotoğraflıyor yanı başında ki çayırda çocuklar gibi şen atlayıp zıplıyoruz.

Arzu-Derya Photos (44)

Anıt ağaç ziyaretimzi ardından aracımız ile 30 dakikalık mesafede başlayan sık ormanların arasından geçerek Bürnük gölüne ulaşıyoruz. Harika bir göl ve orman manzarası. Haydi bakalım sırada acıkan karınlarımızı doyurmak var.

Arzu-Derya Photos (40)

Yerleştiğimiz piknik masalarına ekipmanlarımızı çıkartıp hep bir elden yemeklerimizi hazırlıyoruz. Menümüz çok güzel herkesin yardımı ile Gülten ve Jeff’in hazırladığı menemen ,Bülbülün hazırladığı mıhlama, arada Mürvet abladan gelen enfes sarmalar, Nurdan abladan gelen enfes kurabileyeler ile masamız şenleniyor. Bu arada 4 ocak birden çalışıyoruz. Haydi buyurun sofraya. Güzel hava ve manzara hepimizin iştahını kabartıyor.

Arzu-Derya Photos (27)

Tüm yemekler nefis olmuş keyifle yemeklerimiz yiyor çaylarımızı yudumluyoruz.  Sırada Yenice ormanlarını keşif turumuz var.

Arzu-Derya Photos (23)

Şirinyazı orman evinden başlayan yürüyüşümüz ile rotamızı Yenice ormanlarının derinliklerine doğru çeviriyoruz. Rotamız orman içinden keçi yollarından geçiyor, bazı geçişlerde heyelan nedeniyle yol dereye aktığı için birbirimize destek olarak geçiyoruz. Zorlu bir geçişte 15mlik ipimizi kullanarak emniyet hattı oluşturup birazda dağcılık yapıp eğleniyoruz. Orman insanı alıp bir düş alemine götürüyor. Kuş sesleri ve 25 kişilik ekibimiz dışında kimseler yok. Yükseldikçe manzara daha da güzelleşiyor. Yolumuz üzerinde her zaman göremediğimiz orkideler Bizlere eşlik ediyor.

Arzu-Derya Photos (4)

8km lik 2 saat süren sürüyüşümüz sonuda sıcak çaylarımızı Şirinyazı orman evinde yudumluyoruz. Birazdan aracımız ile Yenice de kalacağımız konaka doğru yolacıkacağız.