Eğerlibaşköy’den Karagöl’e keyifli bir yürüyüş hikayesi

Fotoğraflara GALERİ ulaşabilirsiniz. Herkese iyi seyirler.

YAZAR : Derya DUMAN | PEZYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ

Herkese merhaba;İlk bahar mevsiminin gelmesi ve günlerinde uzaması ile rotalarımızı ve yürüyüş sürelerimizi iyice uzatmaya başladık.

Bu gün rotamızı Kızılcahamam’ın Eğerlibaşköy köyüne çeviriyoruz. Ankara’nın 120km uzağında yer alan bu şirin köye yakın başlayacak yürüyüşümüz ile Eğerlibaşköy yaylasından geçerek Işık dağı eteklerinde ki Salın yaylasını ziyaret edip Karagölde yürüyüşümüz sonlandıracağız.

Oldukça güzel bir havada başlayan yürüyüşümüz Eğerlibaşköy yayla sırtlarında esen sıkı rüzgarlar eşliğinde seyrettiğimiz harika manzaralar ile daha da eğlenceli bir hal alıyor. Yaklasık 1890m lik harika bir bakı noktasından geldiğimiz vadiyi seyrediyoruz. Arkamızda Bizlere göz kırpan Işık dağının zirvesi manzaramıza renk katıyor.

Fazla zaman kaybetmeden Eğerlibaşköy göleti istikametinde yolumuza devam ediyoruz. Göçmen kuşların yavaş yavaş gelmeye başladığının belirtileri göldeki yaban ördekleri. Yürüyüş boyunca Bizleri yalnız bırakmayan kuş çıvıltıları eşliğinde öğle yemeği molası vereceğimiz rotamızın en yüksek noktasına (1907m) ulaşıyoruz.

Arada sırada çiseleyen yağmur ormanın kokusunu bir kat daha arttırıyor. Yemek ardı harika bir dere yatağını izleyerek yolumuza birazda heyecan katarak devam ediyoruz.

Yeşilin her tonunu görebildiğimiz dere boyundan sonra Salın yaylası ve Işık dağını hakim bir noktadan seyredip yolumuza Karagöl istikametinde çiseleyen yağmur eşliğinde devam ediyoruz.

15.5km lik yürüyüşümüz sonundan aracımızla ulaşmamızla başlayan şiddetli yağmur ile noktayı koyuyoruz bu keyifli güne.

Fotoğraflara GALERİ ulaşabilirsiniz. Herkese iyi seyirler.