Kozlu Kanyonunda keyifli bir hafta sonu

Yazar : Derya DUMAN | PEYZAJ MİMARI | DOĞA REHBERİ ©

Fotolar için GALERİ tıklayın.

Baharın kendini iyice hissettirmeye başladığı bu günlerde rotamızı Ankara’ya 80km mesafedeki Kozlu Kanyonuna çeviriyoruz. Kızılcahamam ilçe sınırları içinde Kırköy’de yer alan 7km uzunluğunda ki bu güzel kanyon Nisan ayının bu ilk yürüyüşünde Bizlere ev sahipliği yapacak.

IF
Kozlu Kanyonu yürüyüş öncesi bilgilendirme…

Yine tam kadro başlıyoruz yürüyüşümüze. Vadiyi yukarından gören harika bir rotadan Kırköy’ü ve vadiyi görerek ilerliyoruz kanyona doğru.

IF
Kozlu Kanyonuna harika bir sırttan 6km yürüyerek ulaşıyoruz.

Bu sene çok kar yağmadığı için maalesef kanyonda geçen senelerde çoşarcasına akan sudan eser yok, ama yine dereyi geçerken atlayıp zıplamamız gerekecek. Bu rotanın en keyifli tarafıda sanırım çocuklar gibi atlayıp zıplamak. Ekip yürüyüş boyunca vadi boyunca akan derenin o muhteşem güzelliğine kapılıp keyifli yürüyor.

IF
Kozlu Kanyonu boyunca keyifle ilerliyoruz…

Şelale başında verdiğimiz öğle yemeği molası dere boyu ilerliyoruz. Mevsimin en güzel çiçekleri yeşeren doğayı görmek mümkün rotamızda. Aşağıçanlı köyü yakınlarında dere boyundan ayrılmadan önce sokuyoruz ayaklarımızı serince akan derenin sularına.

IF
Kanyon boyunca bolca atlayor zıplıyoruz…

Tekrar yükseliyoruz vadiyi gerimizde bırakıp. Keyifle greçen günün sonunda 13.5km lik harika bir parkurda yürüymenin verdiği mutluluk yüzümüze yansıyor.

IF
Aşağıçanlı köyü yakınları, kanyondan ayrılıyor ve dönüşe geçiyoruz.

İşte yürüyüşümüzden bir kaç güzel kare. Kalın sağlıcakla dumanica 🙂

Fotolar için GALERİ tıklayın.